Півень. Мініатюра із рукопису бестіарію. Англія, XIII ст. (C) |
Правив колись Ґордіан, і жив у його державі один благородний лицар. Він мав красуню жону, яка часто зраджувала свого мужа.
Одного разу довелося чоловікові вирушити в мандри, а жінка тут-таки покликала свого коханця. А була в тієї пані служниця, котра розуміла пташиний спів. На той час, як надійшов коханець, у дворі було троє півнів. І от опівночі, коли коханець лежав із пані, перший півень запіяв. Почула його господиня й питає служницю: «Скажи-но мені, дорогенька, про що співає той півень?» А вона у відповідь: «Півень співає, що ти кривдиш свого пана». Тоді пані: «Зарізати цього півня!» Та й зарізали.
У належну годину й другий півень запіяв. Питає господиня в служниці: «Про що співає той півень?» А служниця відповіла: «Співає: "Мій товариш помер за правду, і я готовий за правду вмерти"». Тоді пані каже: «Зарізати цього півня!» Та й зарізали.
Потім третій півень запіяв. Почувши, пані питає служницю: «Про що той півень співає?» А та у відповідь: «Співає: "Дивися, слухай та мовчи – і спокійнісінько живи!"» Каже пані: «Оцього півня не ріжте!» І не зарізали його.
Мораль
Найдорожчі, той цар – Отець небесний; лицар – Христос; його жона – душа, в хрещенні пошлюблена, а спокусник – то диявол, який звів її на манівці облудою світу. Щоразу, як погоджуємося на гріх, зраджуємо Христа. Служниця – твоя совість, яка за гріх дорікає і ненастанно людину до добра спонукає.
Півень, котрий першим запіяв, – то, певна річ, Христос, бо він перший виступив проти гріха. Побачивши це, юдеї вбили його; так само й ми вбиваємо Його в собі, коли втішаємося гріхами.
Під другим півнем маємо розуміти мучеників, адже багато їх проповідувало Христове життя та вчення і було вбито за Його ім’я та істину.
Під третім півнем, котрий казав: «Дивися, слухай...», варто розуміти проповідника, який мав би дбати про звіщання істини, але цими днями не зважується її вимовити.
Отож стараймося більше боятися Бога й звіщати істину: тоді прийдемо до того, хто є Істина – до Христа.
Немає коментарів:
Дописати коментар